fbpx

TIEDOTE: United States Sports Academy ja ProFTraining allekirjoittivat yhteistyösopimuksen

United States Sports Academy on allekirjoittanut yhteistyösopimuksen suomalaisen yrityksen ProFTraining Finland Oy:n kanssa. Sopimuksen myötä suomalaisyrityksen kehittämät liikuntakonseptit tulevat osaksi Akatemian kurssitarjontaa ja samalla suomalaiset, urheilualalle suuntaavat opiskelijat saavat mahdollisuuden suorittaa yhdysvaltalaisen, pelkästään urheilualaan keskittyvän yliopiston opintoja.

ProFTraining tuottaa urheilualalle hyvinvointipalveluita ja -konsepteja ja edustaa jatkossa United States Sports Academyn tarjoamia urheilualan kandi-, maisteri- ja tohtoritutkintoja sekä myös täydennyskoulutusta Suomessa. Sopimukseen kuuluvat myös yrityksen kehittämät, myofaskiaaliseen harjoitteluun perustuvat konseptit, ja tulevaisuudessa niitä tarjotaan akatemian koulutustarjonnan osana. Yhteistyösopimus allekirjoitettiin 15. elokuuta United States Sports Academyn kampuksella Dapnessa, Alabamassa.

“United States Sports Academylla on urheilualan koulutuspartneruuksia yli 65 maassa ja jo 40 vuoden ajalta. Olemme todella innostuneita tästä yhteistyöstä suomalaiskollegojemme kanssa,” kertoo Dr. T.J. Rosandich, Akatemian President ja CEO. Hän toteaa: “Tämä yhteistyö tarjoaa paljon mahdollisuuksia sekä urheilualan koulutukseen että urheilijoiden hyvinvointiin.”

“Olemme etsineet tällaista kumppanuutta yrityksen perustamisesta lähtien”, sanoo Atte Varsta, ProFTraining Finland Oy:n perustajaosakas: “Yrityksellämme on ainutlaatuinen konseptiperhe, ja tämän yhteistyön kautta meillä on mahdollisuus saada se kansainväliseen levitykseen sekä validoida konseptejamme myös tieteellisesti. Roolimme Akatemian edustajana Suomessa on meille merkittävä asia. Uskomme, että tulossa on pitkä ja menestyksekäs yhteistyö.”

“Myofaskiaalinen harjoittelu on vielä varsin tuntematon liikuntamuoto” sanoo Anne Puranen, ProFTraining Finland Oy:n toimitusjohtaja ja perustajaosakas, ja jatkaa: “Vaikka tiede tunnistaa jo faskiaalisten jatkumoiden roolin kehon toiminnallisuuden kannalta, niin tehokkaita harjoittelukonsepteja, jotka tuovat tieteen käytäntöön, ei ollut. Yhdessä Akatemian asiantuntijoiden ja opiskelijoiden kanssa viemme tämän työn kokonaan uudelle tasolle sekä todennamme konseptiemme vaikuttavuutta ja tehokkuutta myös tieteen keinoin.”

ProFTraining-yhtiön myofaskiaaliset harjoittelukonseptit tarjotaan jatkossa osana Akatemian globaalia tarjontaa ja ProFTraining edustaa Akatemian tutkintotarjontaa Suomessa. Molemmat sopimuskumppanit tähtäävät pitkäkestoiseen yhteistyöhön ja pyrkivät laajentamaan yhteistyötä myös muille urheilun osa-alueille ja markkinoille.

“Tämä yhteistyö on innostavaa, koska se tukee Akatemian nykyistä opintotarjontaa sekä kansainvälistä toimintaa” kertoo Dr. Tomi Wahlstrom, Akatemian Vice President of Academic Affairs: “Me haluamme tuoda tarjontaamme uusia innovatiivisia menetelmiä sekä tuoda ohjelmamme tarjolle sekä Suomeen että muualle Eurooppaan. Uskomme vilpittömästi, että meidän tutkinnoista on hyötyä monille Euroopassa urheilualalla työskenteleville. Nyt solmitun sopimuksen myötä tämä kehittämistyö vahvistuu. Ja syntyperäisenä suomalaisena, tämä yhteistyö on minulle erityisen tärkeä ja lupaava.”

Perustamisestaan lähtien Akatemia on vahvistanut rooliaan urheiluun erikoistuneena yliopistona. Se tarjoaa laadukkaita urheiluvalmennukseen, -tutkimukseen ja urheiluun liittyviin palveluihin keskittyviä tutkinto-ohjelmia kaikkiaan 65 maassa. Toiminnan laajuus vaihtelee kokonaisen maan urheiluvalmennuksen ohjaamisesta yksilöille suunnattuihin valmennusklinikoihin, seminaareihin ja symposiumeihin. Asiakkaisiin kuuluu keskusurheilujärjestöjä, ministeriöitä, Olympiakomiteoita sekä urheilualan järjestöjä ja yhdistyksiä. Akatemialla on maailmanlaajuisesti noin 50 yhteistyösopimista erilaisten urheiluorganisaatioiden ja korkeakoulutoimijoiden kanssa.

ProFTraining Finland Oy on suomalainen yritys, joka on erikoistunut kehittämään tuotteita hyvinvointiin ja energiseen elämäntapaan. Yrityksen perustivat vuonna 2015 Varsta, Puranen sekä Viivi Kettukangas ja Raisa Varsta. Sen tarjoamat konseptit ovat fysioterapeuttien ja urheiluammattilaisten kehittämiä, ja ne on suunniteltu vastaamaan sekä vaativien ammattilaisten että tavallisten kuntoliikkujien tarpeisiin. Yrityksen tuottamat konseptit tukevat urheiluvalmennusta, kuntoutusta ja kehonhuoltoa sekä yksilölajeissa että ryhmäliikunnassa. Yritys sijaitsee Järvenpäässä, Keski-Uudellamaalla. Lisätietoja www.proftraining.fi .

The United States Sports Academy on yksityinen, voittoa tavoittelematon, akreditoitu, urheiluun erikoistunut yliopisto, jonka tehtävänä on palvella kansallisesti ja kansainvälisesti urheiluun liittyvissä valmennus- tutkimus- ja palvelutehtävissä. Akatemia kouluttaa ja valmentaa sekä naisia että miehiä ammatteihin urheilualalle.  Akatemia sijaitsee Daphnessa, Alabamassa.  Lisätietoja www.ussa.edu.

Siirry sivun alkuun
ProFTraining Finland